Gmina Miasta Pionki otrzymała wsparcie w kwocie 384 900 zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz umiejętności podstawowych i przekrojowych dzieci i młodzieży – „Laboratoria przyszłości”.
To inicjatywa edukacyjnarealizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, której misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, gdzie zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Program ma na celu wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Laboratoria Przyszłości
to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki czy informatyki ale również
w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności. Wsparcie zostało przekazane w całości z góry bez konieczności wniesienia wkładu własnego.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły podstawowe prowadzone przez Gminę zakupiły m.in.:
- drukarki 3D z filamentami oraz komputery do obsługi drukarki 3D i szafki
do przechowywania, - mikrofony wraz z akcesoriami (ładowarki, akumulatorki),
- nagłośnienie,
- drony,
- konsole/miksery dźwięku,
- roboty edukacyjne wraz z akcesoriami,
- kamery cyfrowe,
- gimbale,
- cyfrowe aparaty fotograficzne i sprzęt potrzebny do utworzenia studia fotograficznego (obiektywy, karty pamięci, lampy błyskowe, softboksy),
- klocki konstrukcyjne LEGO, KORBO,
- ławki i kszesełka,
- stację lutowniczą,
- sprzęt niezbędny do utworzenia studia telewizyjnego,
- zestawy FORBOT – podstawy elektroniki dla uczniów,
- długopisy 3D wraz z wkładami,
- gogle VR (okulary wirtualnej rzeczywistości).
Powyższe wyposażenie techniczne pomoże uczniom Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 i Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi nr 5 kształtować i rozwijać umiejętności manualne i techniczne, umiejętność samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. Dzięki temu uczniowie mogą uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.