W dniu 17 grudnia 2019 r. przy dworcu Pionki Zach. odbyła się konferencja prasowa posła ziemi radomskiej Konrada Frysztaka w sprawie ponownego otwarcia poczekalni na dworcach kolejowych w Pionkach, które zostały zamknięte do odwołania. O spotkaniu wszystkich radnych miejskich poinformował Włodzimierz Szałabaj. Niestety przybyli tylko nieliczni – Paweł Kobylas, Paweł Abramowicz, Grzegorz Wąsik i Włodzimierz Szałabaj, który poprosił posła o interwencję w sprawie wyjaśnienia sytuacji.
Konrad Frysztak po uzyskaniu informacji od władz miasta chciał skontaktować się z zarządem PKP S.A., ściślej z wiceprezes PKP S.A. Małgorzatą Zielińską, która w nowym zarządzie odpowiedzialna jest za kwestie dworców kolejowych, a także program budowy i rewitalizacji dworców kolejowych. Niestety uzyskanie bezpośredniego numeru telefonu do wiceprezes jest niemożliwe, a więc Konrad Frysztak zwrócił się w tej sprawie do wicemarszałka województwa mazowieckiego Rafała Rajkowskiego. Z uzyskanych informacji wiadomo, że koleje chcą utrzymania dworców, a przede wszystkim kas biletowych.
W kwestii planowanej i zapowiadanej modernizacji pionkowskich dworców poseł w trybie pilnym złoży interpelację za pośrednictwem marszałka Sejmu do ministra infrastruktury.
– Oba te dworce wpisane są do programu budowy dworców na linii Dęblin-Radom na lata 2017-2020. Jak podpowiada kalendarz, już za niespełna 2 tygodnie rok 2020, a prace budowlane nie rozpoczęły się na żadnym z tych dwóch obiektów – mówił Konrad Frysztak.
Poseł chciałby wiedzieć jaka jest sytuacja dotycząca dokumentacji, samej inwestycji i czy jest planowane jakiekolwiek rozwiązanie zastępcze dla mieszkańców, jak chociażby kontenerowe rozwiązanie na okres zimowy w których mogłyby funkcjonować zarówno kasy, jak i przede wszystkim poczekalnia dla podróżujących. Po uzyskaniu odpowiedzi od ministra, poseł poinformuje o jej treści mieszkańców naszego miasta.
Przy okazji Konrad Frysztak mówił również o złożonym zapytaniu do premiera Mateusza Morawieckiego w sprawie pokładów nitrocelulozy na terenie byłych zakładów Pronit. W tej sprawie również złożył poselską interpelację z zapytaniem czy rząd RP zamierza pomóc władzom Pionek w usunięciu bomby ekologicznej. Zapowiedział, że zwróci się również do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z prośbą o przyśpieszenie procesu utylizacji niebezpiecznych materiałów.
Obecny na spotkaniu z posłem radny Grzegorz Wąsik przybliżył problem bezpiecznych przejść przez tory, ale przede wszystkim interwencji w PKP PLK o wybudowanie takiego przejścia do dworca Pionki Główne od strony ul. Dr M. Garszwo. Radny złożył interpelację w tej sprawie, którą burmistrz przekazał PKP, ale uzyskana odpowiedź nie jest satysfakcjonująca. Zdaniem PKP władze Pionek mogą same wybudować takie przejście przez tory by zapewnić bezpieczeństwo podróżującym i dotarcie do peronu. Konrad Frysztak poprosił o szczegółowe informacje dotyczące dokładnego położenia przejść (na którym kilometrze linii kolejowej) by mógł interweniować w PKP PLK.
– Mam nadzieję, że nasze spotkanie spowoduje to, że w niedługim czasie ten budynek za nami znowu zacznie działać – powiedział na koniec spotkania burmistrz Robert Kowalczyk.